torsdag 3. september 2009

Catching Fire

En av mine favorittbøker og uten tvil det siste årets favorittbok er Dødslekene (The Hunger Games) av Suzanne Collins. Jeg har anbefalt den til alle som har spurt etter en bok på biblioteket, gitt den i gave og lånt bort min egen til de som ville lese den. Så langt har jeg bare fått positive tilbakemeldinger fra folk i alle aldre. Jeg visste ikke før jeg leste boken at den var en del av triologi, men ble veldig glad da jeg skjønte at det kom mer. Bok nummer 2, Catching Fire, er nå endelig kommet i butikkene og er bestilt inn til biblioteket. Jeg var tilfeldigvis innom Norli her om dagen og skulle kjøpe bok nummer 1 i presang og der stod den! Jeg fikk beskjed om at den kom tidligst 15. september, men det var heldigvis feil. Jeg har kommet ca en tredjedel og det virker så langt som den kan leve opp til bok nummer 1. Jeg skal skrive mer om boken når jeg er ferdig med den. Jeg har så langt ikke funnet ut når boken kommer ut på norsk, men den skal hete Opp i flammer. Med den forrige boken kom oversettelsen veldig raskt, og på flere nettbutikker står det ihvertfall 2009 på den.

6 kommentarer:

Mari - Escape In A Book sa...

Iiik, har den kommet i butikkene alt? Jeg som bestilte den fra Book Depository har ikke fått den enda(tenkte jeg var så smart og kanskje fikk den litt før da). Nå blir jeg litt furten he he.

Silje sa...

Hehe, ja det hadde jeg egentlig tenkt å gjøre også, men er glad jeg ofte er inne i en bokhandel. Det var en pocketutgave, jeg kunne tenke meg å ha hardback-utgaven med det fine coveret:-)

Anonym sa...

Hei, Den norske oversettelsen kommer siste uke i september. Og det er bare å glede seg! Hilsen Gyldendal-redaktøren

Silje sa...

Å, så bra:-) Må si dere er raske med oversettelsene på disse bøkene. Takk for kommentar!

Silje sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.
Eva sa...

Så bra at du sa ifrå om denne. Bestillinga på både norsk og engelsk utgåve blir sendt denne veka :-)