onsdag 17. februar 2010

Evernight


Bianca og foreldrene flytter fra byen hun er oppvokst i for å begynne på Evernight, hun som elev og de som lærere. Bianca har ikke lyst til å begynne på en ny skole og føler seg utilpass fra første stund. Både lærere, elevene, undervisningen og det meste annet er annerledes enn hun er vant med. Det eneste lyspunktet er Lucas som hun møter på i skogen allerede før skoleåret har begynt. Men også han begynner å oppføre seg annerledes og hun føler seg mer alene enn noengang.
Da jeg var kommet et lite stykke ut i denne boken tenkte jeg at dette har jeg lest før, og trodde at jeg visste hvilken vei det bar. Men handlingen tok noen overraskende vendinger i løpet av boken som gjorde den mer spennende og interessant enn jeg fryktet på et tidspunkt. Jeg kjenner at jeg er litt lei av denne typen bøker, men for dere fans av vampyrromantikk som ikke er gått lei, er nok dette midt i blinken. Forfatteren Claudia Gray har foreløpig skrevet tre bøker i serien om Evernight og en fjerde er på vei. Bok nummer to heter Stargazer.

1 kommentar:

Mari - Escape In A Book sa...

Jeg kommer nok muligens til å prøve meg på denne boken engang, men jeg kjenner at tiden enda ikke er inne for det. Takk for fin anmeldelse =)