tirsdag 19. mai 2009

Glass Houses

Etter å ha sett hvor populær Twilight-bøkene er, har jeg kjøpt inn en del andre bøker om vampyrer til biblioteket. Jeg har fått mange gode tips, spesielt fra bloggen Books for keeps. Endelig har jeg også fått lest en av dem. "Glass Houses" av Rachel Caine handler om Claire Denvers som skal begynne på college i den lille byen Morganville. Etter å ha blitt banket opp av noen av jentene på studenthjemmet hvor hun bor, bestemmer hun seg for å aldri vende tilbake dit. Hun finner et oppslag hvor tre studenter leier ut et rom i et bokollektiv, og flytter inn med Shane, Michael og Eve. Claire lærer fort at Morganville ikke er som andre steder, her er det vampyrenes lover som gjelder. Jeg har også nevnt boken i et tidligere innlegg.

I denne første boken om Morganville-vampyrene spares det ikke på spenningen. Når du tror faren er over, dukker det opp noe nytt rundt neste hjørne. Den er lettlest, fartsfylt og underholdende, og jeg tror absolutt at dette er noe for Twilight-fans. Kanskje denne også fenger en litt bredere målgruppe, da den har mer action og mindre romantikk. Neste bok i serien er bestilt inn og jeg gleder meg.



Ingen kommentarer: