onsdag 18. februar 2009

Tomorrow, when the war began


Når Ellie og vennene hennes drar på campingtur har de ingen anelse om at alt vil forandre seg innen de vender tilbake. Husene står tomme, og kjæledyrene er overlatt til seg selv. De forstår etterhvert at landet deres har blitt okkupert av en invaderende makt som har tatt over byen, foreldrene og vennene deres. Ellie og de andre står overfor et vanskelig valg. Skal de overgi seg eller skal de kjempe?

Dette er en veldig spennende bok med en god del action og litt romantikk, men det er også en bok om hvordan ungdom reagerer på krigen. Den er første bok i en australsk ungdomsserie av John Marsden. Serien har blitt veldig populær og er oversatt til flere språk. De fire første bøkene er oversatt til norsk.

Les mer om bøkene her:

4 kommentarer:

Anonym sa...

Eg likte denne serien veldig godt. Har lest dei på engelsk, og håpar at alle 7 etterkvart blir oversatt til norsk. Det er også laga ein oppfølgingsserie om Ellie, men den har eg ikkje lest enno.

Du skal herme etter mitt karaktersystem. Ser at det er litt ting her som eg skal herme etter på min Bibliotekblogg. Ideutveksling er kjekt.

:-)
Eva

Lille søster sa...

Har bare lest den første, men likte den veldig godt.

Anonym sa...

Hey, vet du hvor jeg kan skaffe meg bøkene på engelsk? foretrekker å lese dem på orginalspråket hahaha mye mer interesangt

Silje sa...

Jeg bestilte dem på engelsk på capris.no. Jeg tror ikke jeg har sett de i noen bokhandlere.