mandag 16. februar 2009

Twilight - Eclipse

Nå har de to siste bøkene endelig kommet til biblioteket. Jeg så Twilight-filmen for ikke lenge siden, og ble ganske giret på å lese videre i serien etterpå. Nå har jeg lest bok nr 3, Eclipse, og er utrolig glad for at jeg har en bok til igjen, og det er attpåtil den lengste:-)

Edward har kommet tilbake, noe Jacob har problemer med å takle. Han vil helst at Bella holder seg unna Cullen-familien og ha henne for seg selv. Edward på sin side er heller ikke helt komfortabel med Bellas begeistring for Jacob, og trekantdramaet er i gang. Jeg synes Eclipse tok seg veldig opp fra New Moon. Du blir bedre kjent med flere av karakterene og får se en annen og mer "menneskelig" side av Edward.

Det skal kanskje komme en bok til i serien, The Midnight Sun, som er den første boken, men sett fra Edward sin synsvinkel. De første kapitlene ligger på Stephenie Meyers hjemmeside: http://www.stepheniemeyer.com/midnightsun.html. Jeg har lest det, og synes det virker lovende. Utgivelsesdato er foreløpig ikke satt.

Eclipse på norsk skal hete Formørkelsen, og kommer i følge Gyldendal 2. mai.


1 kommentar:

Anonym sa...

Det er de første ÅTTE kapitlene som ligger ute, og det er ikke sikkert at de noensinne blir gitt ut. Disse kapitlene var bare et utkast fra Stephenie Meyers side, men de ble lekket på nettet. Hun ble ganske opprørt og har uttalt at hun ikke har særlig lyst til å skrive ferdig boken. Time will tell... ;)