tirsdag 18. mai 2010

Stolen


Stolen er skrevet av Lucy Christopher og er hovedpersonen Gemma sitt lange brev til sin kidnapper. Hun blir kidnappet og neddopet på flyplassen i Bangkok og våkner senere opp i en seng midt i ørkenen i Australia. Kidnapperen Ty er tydelig besatt av henne og Gemma føler hun har sett ham før. Hvem er han egentlig? Til tross for at han har kidnappet Gemma og helt klart har handlet galt kan verken leseren eller Gemma unngå å få sympati for ham. Man forstår motivene hans og at han selv mener han ikke har gjort noe galt. Gemmas forvirrende følelser for Ty og savnet av de hjemme er det lett å leve seg inn i. Beskrivelsene av ørkenlandskapet basert på Australias Great Sandy Desert er også utrolig fascinerende og gode. Jeg kan fortsatt kjenne hvordan det må være å ha vært der. Christopher skriver på en måte som gjorde at jeg klarte å leve meg inn i Gemma sin situasjon og spesielt i siste del av boken kjente klumpen i magen. Mer skal jeg ikke si om denne, enn at den anbefales varmt til både ungdom og voksne. Her kan du lese hva to andre bloggere sier om boken:

Books for keeps (takk for tipset!)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Åhhhh ja, denne må jeg nesten lese én gang til!

Leste nylig "Flyaway" av samme forfatter, men den var på langt nær like bra. For å være ærlig så var den dessverre ganske kjedelig...

Maria sa...

Denne har jeg sett på noen ganger, tror jeg skal skaffe meg en kopi snart :)

Silje sa...

Booksforkeeps: Det er greit å vite, så styrer jeg gjerne unna denne. Gleder meg til du skal begynne å blogge for fullt igjen, så jeg kan få nye gode tips:-) Har du forresten lest Study-serien til Maria Snyder? Tror den er neste på listen. Akkurat nå er jeg dypt inne i Sookie Stackhouse sin verden.

Maria: Det ville jeg gjort. Nå har jeg endelig fått Poison Study som jeg leste om første gang på din blogg. Gleder meg:-)