mandag 5. oktober 2009

Høstferielesning

Denne uken er det høstferie og jeg har som vanlig store ambisjoner om å få lest en del. Jeg skal ha et par dager fri og håper å få tid til å lese litt ungdomsbøker på jobben også nå når det er så rolig. Første bok ut er Leaving Dead in Dallas som er bok nummer to i Southern Vampires-serien til Charlaine Harris. Jeg likte bok nummer en, Dead Until Dark, veldig godt og har store forventninger til denne. Er for tiden også hektet på TV-serien som er basert på bøkene, True Blood.

Jeg har i det siste hatt store problemer med å velge hvilken bok jeg skal begynne på når jeg er ferdig med en. Leselisten blir stadig lengre. De som ligger på nattbordet nå er Cormac McCarthy sin Veien, Joe Hill med Gode ønsker, og Scott Westerfeld sin Uglies. Etterhvert som høsten kommer nærmere med mørket og kulden kjenner jeg behovet for mer lystige og lette bøker og ingen av disse tre ser ut til å passe sånn sett.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Lykke til med lesinga - vi gleder oss til å høre!

Fru E sa...

Får jag tipsa om McCormacs Vägen? Väldigt dyster historia, men otroligt bra! Men det är klart, har du lov kanske du vill läsa något mer lättsamt? God läsning, i vilket fall!